linje

 

Internet-Based Assessment 2002 - 2004

Umeå University

linje


 

Seminarium

Framtiden - Examination som kontroll eller stöd för lärande?

Innehåll

Vid implementering av ny teknik vid examination är det centralt att börja med frågor av pedagogisk karaktär och inte med tekniken.

Vid detta "Roundtable" förväntas samtliga deltagarna aktivt delta i samtalet genom att bland annat delge varandra egna exempel/problem/möjligheter från den egna praktiken.

Målgrupper

Institutioner och lärare.

Syfte

Att problematisera examinationsbegreppet för att skapa ökad medvetenhet om examinationens betydelse för undervisning och lärande.

Mål

Att deltagarna ska ha erhållit ökad medvetenhet om examinationens betydelse i den egna praktiken.

Omfattning

1/2 dag

Tid och plats

Efter överenskommelse.

Kostnad

Efter överenskommelse.

Ansvarig

Bertil Roos

Information och anmälan

För information och anmälan e-mail.